sobota, 21 lutego 2015

"Mój przyjaciel Michael- zwykła przyjaźń z niezwykłym człowiekiem"- Frank Cascio

Witam! ♥
Jak się macie? Co czytacie? Obejrzeliście ostatnio jakiś fajny film? Pochwalcie się w komentarzu! :)
U mnie mało się zmieniło, trochę kiepsko się czuję. Oprócz tego, jest okay.
Bardzo dawno nie było tu recenzji... Więc oto z nią przychodzę :)
Przepraszam, że opis dłuższy od recenzji, ale... Po prostu jakoś tak wyszło. Mam nadzieję, że nie będziecie zawiedzeni, ale jest to rodzaj książki, której nigdy wcześniej nie recenzowałam, więc może nie być idealnie.
Mimo to, zapraszam do przeczytania!
Co mówi opis?
Frank Cascio pisze w przedmowie do swojej książki o Michaelu Jacksonie: Kiedy się spotkaliśmy w 1985 roku, miałem 5 lat. Stał się dla mnie kimś w rodzaju ojca, czasami starszego brata, dobrego kumpla i mentora. Niewiele brakowało do moich osiemnastych urodzin, gdy zacząłem dla niego pracować w charakterze asystenta. Dwa lata później zostałem jego menedżerem. Byłem pomysłodawcą specjalnego programu telewizyjnego, który uhonorował trzydziestolecie jego kariery w show-biznesie...

Frank Cascio, biznesmen i producent – kompetentny zarówno w dziedzinie finansów, jak i w sferze muzyki rozrywkowej – zaprzyjaźnił się z Michaelem Jacksonem w 1984 roku, gdy był zaledwie kilkuletnim chłopcem. Gdy skończył osiemnaście lat, Jackson zatrudnił go jako osobistego asystenta, a z czasem awansował na swojego menedżera.

Frank Cascio był bliskim przyjacielem Jacksona przez ponad 25 lat. W książce My Friend Michael („Mój przyjaciel Michael”) Cascio prezentuje głęboko osobisty, „zakulisowy” wizerunek gwiazdora. Pełen nigdy wcześniej nie przytaczanych historyjek i intymnych szczegółów, nieprzemilczający niczego My Friend Michael to najbardziej poruszający portret „króla popu”, jaki kiedykolwiek powstał. Autorowi udało się przedstawić ikonę amerykańskiej muzyki pop w sposób rzetelny i zarazem pełen miłości; jest to jednocześnie zapis niezwykłej przyjaźni, która przetrwała – Cascio towarzyszył Jacksonowi w chwilach tryumfu i porażki, trwał przy nim, gdy Michael był niekwestionowanym królem sceny, i wówczas, gdy był obiektem niewybrednych ataków.

Frank Cascio zdradzi nam tysiące nigdy wcześniej niepublikowanych szczegółów z życia gwiazdy popu, opowie nam o Michaelu, jakiego nie znamy, o tym, co lubił, a czego nie, o jego przyjaźniach i fascynacjach, o pobycie w ośrodku odwykowym, zdradzi nam tajemnice jego obydwu małżeństw, opowie, jak Madonna usiłowała go uwieść i dlaczego pokłócił się z Liz Taylor, o atakach płaczu, gdy traktowano go jak kuriozum, o kulisach tras koncertowych, o tym, jak u księcia Alawaleeda grał z Jacksonem w ping-ponga na złotym stole, jak w szkockim zamku zobaczyli ducha kobiety w białej sukni, o Jacksonie – Piotrusiu Panu – i jego marzeniach, żeby być wiecznie młodym, o skrytym uczuciu, jakim darzył księżną Dianę, a także przytoczy wiele anegdot i pokaże nigdy niepublikowane zdjęcia Jacksona.

W książce pojawią się także: Mariah Carey, Andrea Bocelli, Marlon Brando, Chris Tucker, Britney Spears, Slash, Boyz II Men, Cindy Crawford, Prince, Tatum O`Neal i wiele innych znanych osobistości.
Co mówię ja?
Jestem tą książką zachwycona. Jest napisana prostym językiem, nie ma w niej kłamstw. W końcu opis Michaela bez kłamstw. Boże.
Frank Cascio w cudowny sposób pokazuje Króla Popu jako swojego pracodawcę i najlepszego przyjaciela. Brakuje mi słów, żeby opisać cudowność tej książki.
Czyta się ją jak powieść fantasy, chce się wiedzieć, co będzie dalej. Naprawdę. Całe życie Michaela było jednym wielkim fantasy. Na końcu nie mogłam powstrzymać łez. Był jedyny w swoim rodzaju, nie będzie już nikogo tak utalentowanego. A ludzie traktowali go jak marionetkę. Straszne.
Po przeczytaniu byłam oszołomiona. Byłam szczęśliwa i smutna. Taka.. dobita. Momentami wybuchałam śmiechem, a tu nagle zaczynałam płakać. Tak działa na mnie ta opowieść. Tak działa na mnie Michael.
Tę książkę polecam fanom Michaela jak i osobom, które go nie lubią, a także tym, którzy nie mają o nim zdania. To prawdziwy obraz Króla Popu jako człowieka, nie jako gwiazdy. I to jest w tym wszystkim najpiękniejsze. Dzięki tej książce widzimy, że Michael miał ogromne poczucie humoru, w żadnym wypadku nie był gejem, a już na pewno nie był pedofilem. Miał chwile słabości, ale nie załamywał się. Był bardzo silnym człowiekiem.
Co jeszcze mogę powiedzieć... Zachęcam każdego, kto lubi czytać biografie do zapoznania się z książką "Mój przyjaciel Michael"- gwarantuje, że nie będziecie się nudzić. Będziecie się śmiać i płakać. Tak jak ja.


Mam nadzieję, że ta recenzja wam się podobała. Przepraszam jeszcze raz, że jest taka krótka, ale po prostu nie da się napisać więcej konkretnych rzeczy o tej książce, ponieważ jest specyficzna, jest to prawdziwa historia chwytająca za serce. Bardzo dziękuję za przeczytanie! ♥
Do następnego wpisu! ♥




Piosenka na dziś-> https://www.youtube.com/watch?v=XAi3VTSdTxU -What about us? :c
Cytat dnia- "Jeżeli będziesz żyć 100 lat, to ja chcę żyć 100 lat i jeden dzień mniej, żeby nie musieć żyć bez Ciebie." -Kubuś Puchatek


8 komentarzy:

  1. Świetna recenzja! Wiesz ,że ten cytat wisi u mnie w klasie? :')

    OdpowiedzUsuń
  2. Nom, recenzja niczego sobie. A co czytam? Kurde, normalnie jedno z najtrudniejszych pytań do mnie, mówię serio. Łapaj linka, to się dowiesz, bo nie chcę mi się wymieniać: http://lubimyczytac.pl/profil/429276/amatis

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześc nominowałam cię do tagu na moim blogu. Miło by mi było, gdybyś go wykonała :) http://asik-recenzje.blogspot.com/2015/02/social-media-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A recenzja mi się podobała :) Masz rację, że dawno nie było recenzji. Przepraszam, że dopiero teraz komentuje, ale postaram się częściej

      Usuń
    2. Ooo! Dzięki za nominację :D Na pewno niedługo wykonam ten tag! c;

      Usuń
  4. Świetna recenzja :) naprawde zachęciłaś mnie do jej przeczytania. Zapraszam do mnie http://mysterynatalie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli mieszkasz blisko Krakowa to mniej więcej w czerwcu wystawiany będzie spektakl "With a child's heart" o Jacksonie, przez Studio Teatru Muzyki i Tańca ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Recenzja dobra, ale Trochę za krótka, za ogólnikowa. Mogłaś pogłębić swoje przemyślenia związane z jej przeczytaniem.

    OdpowiedzUsuń