piątek, 22 sierpnia 2014

Piątek z filmem!

Hej! c;


Wróciłam z obozu.. Było przecudownie *o* Tańczyliśmy Belgijkę, Pata-Pata, Tunakę, Chocolate i wiele wiele innych. Po prostu przecudownie *o*


Dzisiaj piątek.. Więc co to oznacza? Czas na film! *film, film, film, film...*
A dzisiejszą propozycją jeeeest film..... *fanfary*



"Trzej Muszkieterowie" z roku 2011 ♥


Opis filmu
Słynni trzej muszkieterowie - Atos (Matthew Macfadyen), Portos (Ray Stevenson) i Aramis (Luke Evans) udają się do Wenecji, gdzie mają zdobyć pilnie strzeżone plany machiny wojennej. Zostają jednak zdradzeni przez Milady (Milla Jovovich), przebiegłą mistrzynię szpiegostwa. Misja kończy się porażką, a plany trafiają w ręce księcia Buckinghama (Orlando Bloom). Muszkieterowie zostają pozbawieni funduszy i zepchnięci na boczny tor. Rok później do Paryża przybywa żądny przygód D'Artagnan (Logan Lerman). Już pierwszego dnia w stolicy wskutek zbiegu okoliczności poznaje
muszkieterów, a także zyskuje wroga w postaci Rocheforta (Mads Mikkelsen), dowódcy straży kardynała Richelieu (Christoph Waltz). Tymczasem podstępny kardynał szykuje intrygę mającą ograniczyć władzę młodego króla Ludwika (Freddie Fox) i doprowadzić do wojny z Anglią.


Ile gwiazdek daję i dlaczego?

Daję 10\10 gwiazdek!
Obejrzałam ten film, ponieważ grał w nim Logan. Nie oglądałam poprzedniej wersji. I nie byłam co do filmu przekonana, bo myślałam, że będzie to taki historyczny gniot, a jednak ostro się myliłam. W filmie było tyle humoru, co w dobrej komedii. Teksty są rozwalające, a akcja wciąga już na samym początku. Jest raczej tajemniczo, w środku większość rzeczy się plącze. Cała historia nabiera tempa, wszystko staje się bardziej skomplikowane.

Komu polecam film?
Tak naprawdę wszystkim. Od nastolatków, po tych starszych. Oczywiście we "wszystkich" nie wliczam takich małych dzieci, bo jednak ten film trzeba zrozumieć. Komuś, kto nie zrozumie akcji i do tego pięknej historii miłosnej ukrytej w fabule, film nie przypadnie do gustu. To nie jest opowieść dla maluchów, tak żeby się pośmiać. Mi osobiście bardzo się podobało.

Co sądzę o obsadzie?
Według mnie, jest świetnie dobrana! Milla w roli Milad'y zachwyca wszystkich. Jest przebiegła, wygląda na taką damę, której nic nie straszne. Logan w głównej roli.... To też jest coś niezwykłego. Świetnie pasuje do roli młodego, zawziętego chłopaka, który zrobi wszystko, żeby tylko spełnić swoje marzenia, ale jednocześnie jest bardzo czuły. Porthos, Athos i Aramis.. Aktorzy świetnie odegrali swoje role. Reszta obsady także jest świetna, nie mam zastrzeżeń.

Kilka ciekawostek o filmie
1. Kiedy straż kardynała goni Constance, jednemu ze strażników spada czapka.
2. W scenie balowej muzycy czyszczą swoje instrumenty specjalnym smyczkiem, który został wynaleziony około 1700 roku. Natomiast akcja filmu dzieje się kilka lat wcześniej.
3. Podczas gry w szachy pomiędzy królem Ludwikiem XIII, a kardynałem Richelieu, gdy król Ludwika jest w szachu, kardynał doradza, aby Ludwik wykonał roszadę (ruch pomiędzy królem, a wieżą), jednak ten ruch nie może być wykonany, kiedy król jest szachowany.
4. Kiedy Athos i D'Artagnan spotykają się po raz pierwszy na targu, daszek na czapce tego drugiego zmienia się między ujęciami.

I to wszystko, co to tej produkcji. Dziękuję, że to przeczytaliście i pozdrawiam cieplutko! ;*


Cytat dnia: "Głęboko wierzę w metafory, Hazel Grace."


3 komentarze:

  1. uwielbiam ten film <3 oglądałam go już kilka razy i za każdym razem uwielbiam :D no i gra tam Orlando <3
    http://zyjemyslowami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń