niedziela, 26 października 2014

"Harry Potter i kamień filozoficzny"-J.K. Rowling

Cześć ♥
Ten tydzień był taki zabiegany... Poniedziałek, wtorek, środa- lekcje i zajęcia do 20:00. W czwartek "Skrzypek na dachu" do 22:45, w piątek koncert, w sobotę urodziny u przyjaciółek... A dzisiaj w końcu mogę dodać wam jakąś recenzję :)
Przeglądałam sobie poprzednie recenzje i zauważyłam, jak bardzo zmienił się mój sposób pisania, o ile dłuższe i lepsze są teraz moje recenzje.. Mam nadzieję, że też to zauważyliście :) A teraz życzę miłej lektury!

Co mówi opis?
Harry Potter to sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany przez ciotkę i wuja, którzy podobnie jak ich syn Dudley traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą, jedyna pamiątka z przeszłości to zagadkowa blizna na jego czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Wszystko wyjaśni się w jedenaste urodziny chłopca, a będzie to dopiero początek Wielkiej Tajemnicy...


Co mówię ja?
Jako mol książkowy musiałam przeczytać Harry' ego. W końcu to najsłynniejsza seria, jaka kiedykolwiek powstała :) Początek bardzo mnie urzekł, zawsze współczuje ludziom, którzy są traktowani, jakby ich nie było. Powieść jest napisana z humorem, ale jest tam wiele mega wzruszających scen. Przeczytałam druga część i powiem wam, żę była o niebo lepsza. Kamień filozoficzny był momentami trochę nudny, ale z każdą sceną się rozkręca. Książka jest utrzymana w tajemniczej atmosferze, są fragmenty mrożące krew w żyłach. Bardzo podoba mi się moment, gdy pierwszoklasiści biorą udział w tiarze przydziału. To oczekiwanie, gdy Tiara chce przydzielić Harry' ego do Slytherinu.. Ale myślę, że gdziekolwiek Harry by nie trafił, wszędzie byłoby mu dobrze :)
Uwielbiam wszystkich Weasleyów <3 Są tacy śmieszni, zaradni i wspaniali jednocześnie :) Hermiona trochę przypomina mnie z młodszych lat, więc bardzo przywiązałam się do tej postaci.
Bardzo podoba mi się wątek śmierci rodziców Harry' ego, tajemniczej blizny i czarnego pana. Dopiero w głębszej akcji dowiadujemy się, dlaczego Sam-Wiesz-Kto nie zabił Harry' ego i dlaczego ma tą bliznę na czole.
Moje ulubione postacie, to tak jak mówiłam, Weasleyowie, Hermiona. Hagrid jest spoko, tak samo Dumledore. Lubie Snape' a :) Uwielbiam takie mroczne charaktery. Draco jak na razie mnie wkurza, ale w Komnacie Tajemnic już jest mniej Malfoyowaty ;-;
Oczywiście te postacie są najlepsze w pierwszej części, wszystko może się zmienić :)
Lektura dużo wniosła do mojego życia, wiele rzeczy się z niej nauczyłam. Stałam się też jakaś taka weselsza, bo mogłam myśleć o książce godzinami, bo naprawdę jest dużo spraw do przemyślenia!




Czekam na wasze komentarze co do tej recenzji, podzielcie się swoimi przemyśleniami na temat Kamienia Filozoficznego :) Do napisania! :*


Piosenka na dziś--> https://www.youtube.com/watch?v=Ev4pwFMaZQc, zakochałam się w tej piosence <3
Cytat dnia: "Ale to była tajemnica, a ona już dawno zapomniała odpowiedzi."-Kim jesteś Sky?- Joss Stirling 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz